Методика навчання інформатики

Нормативно-правова база
ДЗ інформатика
Робота з технікою безпеки
Здоров'язбережувальні технології
Державний стандарт
Методи навчання інформатики в початковій школі
Види діялності
Методи навчання
Структура уроку інформатики в початковій школі
схема аналізу уроку інформатики в початковій школі
перелік підручників та програмного забезпечення
Перелік нормативної бази
Інформатика 2 клас
Інформатика 4 клас
Правила поведінки в компютерному класі
Физкультминутки
Нормативно-правова база
Конспекти до уроків
Електронні підручники з інформатики
Позакласні заходи з інформатики
Презентації з інформатики
Нестандартний урок з інформатики

Навчальна програма з інформатики для учнів 1-4 класів
Структура уроку
Схема аналізу уроку
Методи навчання
Правила поведінки
ЦІКАВИНКИ
Вірші про інформатику
Загадки про інформатику
Ребуси
Зображення до уроків

Збірник фізкультхвилинок

Нормативно - правова база


Структура уроку інформатики

Методика використання інноваційних технологій у початковій школі

Методи навчання інформатиці у початковій школі

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів

Нормативна база щодо вивчення інформатики

Схема аналізу уроку інформатики в початковій школі

Методи навчання інформатиці в початковій школі

Правила поведінки у комп'ютерному класі

Вимоги до облаштування кабінету інформатики

Журнал обліку використання комп'ютерної техніки

Види діяльності, що реалізуються у курсі "Сходинки до інформатики"

Основні критерії оцінюваня знань і умінь учнів з дисципліни "Сходинки до інформатики"

Інструкція з охорони праці №1 під час роботи на ЕОМ

Інструкція з охорони праці №2 під час роботи в кабінеті 

інформатики та інформаційно-комунікативних технологій навчання

Інструкція з техніки безпеки для учнів, які навчаються в кабінеті інформатики та обчислювальної техніки під час роботи з дісплеями ЕОМ

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів

з інформатики


До навчальних досягнень учнів з інформатики, які  підлягають оцінюванню, належить:

  • теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення загального та конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
  • практичні навички: навички роботи з пристроями введення-виведення даних, прикладним програмним забезпеченням загального і навчального призначення – програмами технічного обслуговування апаратної складової, операційними системами, програмами для архівування файлів, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними редакторами, засобами підготовки комп’ютерних презентацій та публікацій, табличними процесорами, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами, експертними системами. мультимедійними комп’ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для комп’ютерної підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною поштою та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та реалізації найпростіших алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані учнем.

Рівні навчальних досягнень учнів
Бали

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів
І.Початковий
1

Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою

2

Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них

3

Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок
ІІ. Середній
4

Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері

5

Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері

6

Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері
ІІІ. Достатній

7
Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою

8

Учень (учениця) вміє  аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність; самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему

9

Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою
IV. Високий
10

Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткові відомості та  використовує їх для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною системою

11

Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою

12

Учень (учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач;
має стійкі навички управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях


ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Для завантаження вам необхідно натиснути на піктограму (зображення) програмного забезпечення 
 Scratch      Tux Paint       

Scratch                                  Tux Paint   

 Rapid Typing
       Rapid Typing


 GCompris       Stamina
       GCompris                          Stamina








Картинки по запросу цікаві завдання з інформатики


Картинки по запросу цікаві завдання з інформатики

Конспект уроку 

Тема: Истинные и ложные высказывания. Логические следования. Скретч.
Цель: Закрепить знания учеников про алгоритмы, научиться превращать ложные высказывания в истинные и наоборот. Усовершенствовать умение составлять алгоритмы для исполнителей, развивать внимание, память и логическое мышление.
Тип урока: комбинированный
Оборудование: презентация
Литература:
Ход урока
I. Организационная часть
-Добрый день дети! Меня зовут Денис Иванович, и сегодня урок информатики у вас проведу я.
-Начнем мы наш урок с девиза, который настроит нас на работу.
Работать – активно
Слушать – внимательно
Думать – быстро
Отвечать – правильно
Разминка
- Что можно видеть с закрытыми глазами? (сон)
- Что в огне не горит и в воде не тонет? (лёд)
-  Какой месяц имеет всего лишь 28 дней? (февраль)
- У тридцати двух воинов один командир (язык и зубы)
- Кто может поднять и передвинуть коня и слона? (шахматист)
- Дети, посмотрите на картинки, что на них изображено?
- Обратите внимание на стрелочки , которые ведут от одной картинки к другой, о чем они нам сообщают?
Как вы думаете, хлеб может быть сначала готовым и только потом тестом? (нет, потому что все должно быть последовательно)
- А как называется последовательность команд которые приводят к результату? (алгоритм)
- Что такое команды? (указание – которое нужно исполнить)
- Кто такой исполнитель? (тот, кто исполняет определенные команды)
- Кто может быть исполнителем? (человек, животное, машина)
II. Мотивация учебной деятельности.
Сообщение темы и цели урока!
- Дети, кто-то из вас знает, что такое высказывание?
Высказывание – это какая-то мысль высказанная повествовательным, рассказным предложением у котором мысль утверждается или отрицается.
- Высказывания бывают: истинные и ложные.
- Истинными называется правдивое высказывание
Сейчас я буду говорить вам разные высказывания , а вы должны определить истинные они или ложные
- Маша и медведь враги (ложное)
- Волк не съел троих поросят (истинное)
- Фиксики это люди (ложное)
- Лиса съела колобка (истинное)
- После лета наступает зима (ложное)
­- Сначала дети ходят в садик и только потом в школу (истинное)
- Дюймовочка была очень маленькой (истинное)
 А сейчас, мы попробуем с вами изменить ложное высказывание в истинное и наоборот.
Воробей прекрасно плавает – воробьи не умеют плавать
Жираф не вырастает высоким – жирафы очень высокие
Лёд постоянно горячий – лёд не может быть горячим
Крокодилы живут в гнездах – крокодилы живут в воде
- Дети, как мы можем узнать истинное или ложное высказывание? (интернет, учитель, учебник, энциклопедия)
Кто из вас знает, какая высота самой огромной горы Говерла?
Высота горы Говерла 2061 метр – это истинное или ложное высказывание?
Видео
Физминутка
Дети, сегодня мы продолжим знакомится с программой «Скретч». Научимся менять фон сцены и задавать алгоритмы исполнителю.
Вспомните, где находится сцена в программе и какое её назначение  (с правой стороны в верхнем углу, место для того, чтобы исполнять действия)
Чтобы изменить фон сцены, нужно!
Под сценою мы видим значёк который так и называется «сцена» нажимаем на него после чего в центральной части окна выбираем вклвдку фоны. Дальше выбираем кнопку «редактировать». В окне, что появилось на панеле инструментов выбираем кнопку «заливка», ниже выбираем цвет, и нажимаем один раз на тот цвет который выбрали, после чего нажимаем на правую часть панели и нажимаем «ОК», после этого сцена меняет цвет.
- Скажите, что мы должны сделать, чтобы изменить фон?
Вот теперь мы составим с вами алгоритм для исполнителя, чтобы он нарисовал наш контрастный квадрат.
Для этого выбираем кота под сценой, чтобы начать алгоритм нам нужно в группе «контроль»
1.Выбрать команду «когда щелкнет по флажку» нам нужно переместить её в центральную часть окна;
2.Устанавливаем цвет пера (перо);
3.Опускаем перо;
4.Устанавливаем размер пера;
5.Идти 100 шагов;
6.Повернуть на 90
7.Идти 100 шагов
8.Повернуть на 90
9.Идти 100 шагов
10.Повернуть на 90
11.идти 100 шагов
12.Поднять перо
13.Идти 150 шагов
14.Перо отменить
- Дети, кто хочет попробовать изменить фон в сцене?
Физминутка
Закрываем мы глаза, вот такие чудеса
Наши глазки отдыхают, упражненья выполняют
А теперь мы их откроем, через речку мост построим
Нарисуем букву «О» получается легко
Вверх поднимем, глянем вниз
Вправо, влево повернем
Заниматься вновь начнем.
IV. Итог урока
- Дети, что мы делали на уроке?
- Что такое высказывание?
- Какие бывают высказывания?
- Как изменить фон сцены?
- До свидания!











Немає коментарів:

Дописати коментар